Alina Sztoch - zrewolucjonizowała kultową markę
Wizjonerka, społeczniczka i prezeska, jakiej marka Kubota potrzebowała. Alina Sztoch odpowiada za zmiany, jakie zaszły w kultowej marce i rozwija ją z każdym rokiem. Oto nominowana w kategorii #Wszechmocne w biznesie.
Alina Sztoch - #Wszechmocne w biznesie
Alina Sztoch jest prezeską firmy Kubota, znanej z produkcji klapków. Zasłynęła swoim nowoczesnym podejściem do biznesu oraz umiejętnością przekształcenia kultowego produktu w symbol mody. Jej działania przyczyniły się do ogromnego wzrostu przychodów firmy.
Alina jest znana z rewolucyjnego podejścia do zarządzania. Jak sama podkreśla, skończyła się era, w której praca przez 16 godzin dziennie była uważana za coś pozytywnego.
- Powiedzenie, że pracuję 16 godzin dziennie, bardziej świadczy o tobie jako słabym liderze niż o dobrym – stwierdziła w rozmowie z Łukaszem Kijkiem w programie "Biznes Klasa".
Kubota – kultowa marka
Jednym z największych osiągnięć Aliny Sztoch jest reaktywacja marki Kubota. Ze skromnego początku w latach 90., Kubota przekształciła się w nowoczesną firmę, która przynosi znaczne zyski. W 2023 r. przychody wyniosły 21,7 mln zł, a zysk netto 2,04 mln zł, co oznacza wzrost o ok. 176 proc. w porównaniu do roku poprzedniego. W 2022 r. spółka Kubota S. A zadebiutowała na rynku NewConnect warszawskiej Giełdy Papierów Wartościowych. Marka, która kiedyś kojarzyła się z obciachem, teraz jest synonimem sukcesu.
Alina Sztoch ma klarowną wizję przyszłości firmy. Kubota nadal będzie się rozwijać, oferując zarówno klapki, jak i unikalne kolekcje odzieży. Alina podkreśla, że nowe pokolenie, zarówno pracowników, jak i konsumentów, wymusza ogromne zmiany na rynku pracy i mody, a Kubota dynamicznie na te zmiany odpowiada.
Marka pod przewodnictwem Aliny Sztoch nieustannie się rozwija: odnosi nie tylko sukcesy finansowe i wizerunkowe, ale również trafia do szerokiego grona odbiorców poprzez inkluzywną komunikację.
- Zaangażowanie społeczne jest jedną z podwalin Kuboty. Angażujemy się w akcje na rzecz organizacji, które hołdują tym samym wartościom, co my – systematycznie wspieramy m.in. PCK, WOŚP, DKMS czy Monar, a w 2022 roku bardzo aktywnie działaliśmy również na rzecz instytucji organizujących zbiórki dla Ukraińców, którzy przybyli do Polski, przekazując im klapki o łącznej wartości niemal 60 tys. zł. - mówiła Sztoch w rozmowie z oohmagazine.pl.
Pozostałe nominowane w kategorii #Wszechmocne w biznesie poznasz TUTAJ.